22 iunie, 2010

Leapşă despre cărţi x2-De la Rox şi Marius

De la Rox:
Câte cărţi ai citit până acum în 2010?
Să fie vreo 6,dacă mă gândesc.An greu.Bac,d-astea...:-"Recuperăm,no worries!

Câte cărţi de ficţiune şi câte de non-ficţiune?
Hmm.3 cu elemente fictive,să zic aşa şi 3 non.

Care e cartea preferată citită până acum în 2010?
Luni de fiere de Pascal Bruckner.

Care e cartea care ţi-a plăcut cel mai puţin până acum în 2010?
Mi-au plăcut toate.

Ai început vreo carte şi n-ai putut să o termini?
Bine că s-a terminat şirul de întrebări cu 2010.:))Da.E vorba de "Nouă povestiri"de J.D.Salinger.Dar e doar abandonată,găsisem ceva mai interesant.Mă voi întoarce la ea,în momentul în care mă voi apuca serios de scris ceva ce am în minte.Am tehnici de scris de învăţat de acolo.

Care e cea mai veche carte citită?
Pff,o fi Singur pe lume de Hector Malot-1878.

Dar cea mai nouă?
Ploaia înainte să cadă de Johnatan Coe-2009.

Cel mai lung şi cel mai scurt titlu?
"Toate acele lucruri pe care nu ni le-am spus" şi "Amurg".

Cea mai lungă şi cea mai scurtă carte?
"Zori de zi" şi "M-am hotărât să devin prost."

Câte cărţi împrumutate şi /sau de la bibliotecă?
Niciuna împrumutată sau de la bilbliotecă.

Câte cărţi citite sunt traduceri?
Toate.

Care e cel mai citit autor anul acesta?
Marc Levy.

Ai recitit vreo carte?
Nu.

Care e personajul preferat din cărţile citite până acum în 2010?
Lucas din Şapte zile pentru o eternitate.

Ce ţări ai vizitat prin cărţile citite?
U.S.A.,Anglia,Italia,etc.

Ce carte nu ai fi citit dacă nu ţi-ar fi fost recomandată?
Pe toate le-am citit din proprie iniţiativă.

Ce scriitori descoperiţi în 2010 ai vrea să citeşti mai mult?
Marc Levy(nu mă satur de el),Pascal Bruckner şi Frederic Beigbeder.

E vreo carte a cărei lectură îţi pare rău că ai amânat-o?
Nu.Şi dacă ar fi fost,nu era bai,cartea-i tot acolo.

De la Marius:
1. Ce carte nu ai imprumuta şi de ce?
Punct slab atins.Nicio carte.Nu împrumut.Clar.

2. Ce carte nu ai recomanda si de ce?
Doamna Bovary de Gustave Flaubert.E sick,nu o înţelege oricine.

3. Ce carte nu ai cumpara si de ce?
Nimic din ce nu înseamnă beletristică.

4. Ce carti nu ai citi niciodata si de ce?
Nu ştiu ce să răspund.Ceva greoi,cu multă istorie şi multe,multe,multe detalii inutile.

5. Ce carte nu ai scrie niciodata si de ce?
Idem 4.

6. Care-ar fi prima carte pe care ai da-o, intru citire, copiilor tăi.
Harry Potter.

7. Care a fost cartea copilariei tale?
Cărticelele de la editura Egmont,Bambi,etc.

8. Cartea pe care ai făcut-o cadou ultima dată, ai citit-o?
Nu.Dar oricând pot s-o cer. :))

9. Ce carte ti-a marcat felul de a fi?
Ploaia inainte să cadă,P.S.I love you!

10. Ce carte pe care ai citit-o ai lua-o cu tine pe o insulă pustie?
Oamenii de paie a lui Michael Marshall.

11. Ce carte pe care n-ai citit-o, ai risca să o iei cu tine pe o insulă pustie?
Nu risc.Gazda de Stephenie Meyer.Dar până ajung pe insula aia,o citesc.

12. Cum se numeste cartea pe care ai citit-o de cele mai multe ori?
Nu se numeşte căci n-am recitit niciuna.

13. Numeste o carte plictisitoare.
Partea a doua a romanului "Ultima noapte de dragoste,întâia noapte de război."

14. Numeşte-ne o carte pe care ai început-o, dar nu ai terminat-o.
Nouă povestiri de J.D.Salinger

15. Povesteşte-ne cum cumperi o carte.
Dau iama în librării constant.Mă holbez după titlurile si autorii pe care îi caut eu de obicei.Am o listuţă în minte.Dacă nu găsesc nimic din listă,mă orientez după copertă,titlu şi rezumatul sau criticile.Întotdeauna mă influenţează o coperta sugestivă şi frumoasă.

16. La ce renunţi ca să cumperi o carte?
Nu-mi mai cumpăr dulciurele,haine,nu ştiu...

17. La ce nu renunţi ca să cumperi o carte?
De obicei nu mi-a fost dat să fac compromisuri d-astea...:))

18. Cărţile cărei edituri îţi plac cel mai mult?
Trei,Humanitas,Tritonic,Rao(în ordinea asta)

19. Cât timp a trecut de cand nu ţi-ai mai cumpărat o carte?
2 săptămâni. :D(şi fierb)

20. Ce carte/cărţi ai împrumutat ultima dată?
Teatru de Marin Sorescu

21. Care este scriitorul român preferat?
Mircea Eliade,George Călinescu,Mircea Cărtărescu,Nichita Stănescu,George Bacovia.

22.Care este scriitorul străin preferat?
Marc Levy,Mark Haddon,Dan Brown

23. Ecranizarea cărei cărţi ai dori să o vezi?
Şapte zile pentru o eternitate.(Cine l-ar juca pe Lucas...8->)

24. Numeşte o carte a cărei ecranizare ţi-a plăcut mai mult decât romanul în sine.
O plimbare de neuitat(A walk to remember) de Nicholas Sparks.

25. Numeşte o carte bună cu o ecranizare proastă.
Soţia călătorului în timp de Audrey Niffengger.Aţi făcut praf filmul!

Leapşa de la Marius i-o dau Roxanei,leapşa de la Rox i-o dau lui Marius +ambele pentru Mărie.




3 comentarii:

Roxana spunea...

dap, dap, se ia soon ;;) sis, trebuie sa facem schimb de carti cand termini cu BAC-ul...recomandari, alea alea :>

EA spunea...

Sigur,sis!Abia astept sa citesc cartile astea 5 pe care le-am tot cumparat =))

Marius Dumitrescu spunea...

Hai cu leapsa neamuleeeee!. Job done :D