05 februarie, 2011

[Teardrop on the fire,fearless on my breath.]


xxx
“Vreme de trei ani, sfetnicii au străbătut regatul în lung și-n lat, dar în zadar. Au găsit multe femei frumoase și virtuoase, însă prințul le-a refuzat pe toate.
- Prințe, ești un prost, i-a spus gâsca într-o zi. Ceea ce vrei tu nu poate exista.
- Trebuie să existe, a insistat prințul, pentru că așa vreau eu.
- O să mori înainte să apuci s-o găsești, a ridicat din umeri gâsca, care tocmai se pregătea să se întoarcă la tava ei cu mâncare.” Portocalele nu sunt singurele fructe-Jeanette Winterson
xxx
V-ați bucurat vreodată de ceva mărunt, dar totodată măreț cum e cerul? Eu am reușit să-l privesc astăzi. Am deschis fereastra. Era întuneric, am deschis fereastra și-am rămas acolo, nespus de fericită să văd un colț de lume, peste care au domnit ochii mei. Un cer jumătate albastru deschis, jumătate mov deschis, despărțit de o linie gălbuie fină. Un bloc cu 10 etaje, gri, obosit, vechi, mușca din cer. Mai era și un copac ce zgăria fin movul. Era frumos și m-am bucurat. Intra frigul în mine, tremuram, dar eram bucuroasă. Îmi umpleam inima cu fum, mă uitam când la cer, când la țigara roșiatică cum ia foc, cum se transformă treptat în scrum și...eram fericită.
xxx
Când eram copil am fost învățată să zic mulțumesc. Pentru un cadou primit, pentru buna-voință a cuiva, pentru o notă bună la școală, pentru poftele facute de părinți. La fel cum învățasem să zic și sărut-mâna la școală, pe stradă și rudelor apropiate. Așa de bine am deprins această învățătură încât acum spun mulțumesc când îmi este frântă inima, când pierd trenul, când cineva mă înjosește, când rămân cu o restanță, când un prieten mă dezamăgește... mulțumesc pentru că mă face mai puternică.
xxx
Liniștea dimineții,
Cadența aripilor de fluture izbite de pereți,
Linia melodică a apei curgând,
Oameni grăbiți tropăind pe un peron murdar,
Ticăitul ceasului de mână cu cadran albastru,
Bass-ul melodiei ce bubuie într-o pereche de căști,
Scrâșnetul  de nerăbdare al dinților,
Respirația accelerată și bătăile inimii slabe,
Sirena unei ambulanțe fantomatice,
Zumzetul unei muște rătăcite,
Glasuri de bărbați și femei dezbătând  politica răspicat,
Foșnetul paginilor dintr-o carte,
Claxonul unui taxi urmat de înjurătura dulce a unui șofer,
Manelele cântate de boschetarul ce stă pe-un carton, în fața poștei,
Tânguielile unei bătrane la metrou,
Soneria telefonului,
Bip-ul aparatului, după introducerea cartelei,
Click-ul brichetei și sunetul plămânilor atunci când receptează fum,
Zgomotul cooler-ului, al click-urilor, al “You have 1 friend request”-ului,
Liniștea serii,
Foșnetul ce-l face viața mea, trecând pe lângă mine.


3 comentarii:

Roxana spunea...

Sis, uite ce cuvinte cheie am gasit la blogul MEU : Căutaţi cuvinte cheie

final gemenii cartarescu
gestapo de sven hassel rezumat
recenzie black swan
symy
symy _new_

Ciudat, nu? :))

Sebastian E. Balasoiu - Exercitii spunea...

Te rog io, care sunt io pa persoana fizica care ieste ea : sterge "aberat de SS" ! Te rog!!!!

EA spunea...

De ce, maestre?